>Karışık Turşu Tarifi

>Tüm kış kütür kütür turşu yemek isterim diyen camışlar için geliyor sıradaki tarifim… Karışık turşu dediysem o kadar da karışık değil, havuç, lahana, yeşil domatis, afedersin hıyar ve yeşil biberle yapılacak.

Şimdi turşu illaki cam kavanoza kurulması lazım, cam kavanoza kurmazsan olmaz. böyle 1er litrelik kavanozları alıp iyice yıkayıp kurulayacan. cam kavanoza kurmazsan ebemin turşularına döner, ebem bir turşu yapardı öfff! turşuyu kurduktan sonra 3 gün içinde yedin yedin yemedin gitti…
bu arada benim annem de turşu yapar, ama o turşuları yiyebilmek için sağlam mide lazım. bozulmasın diye tuzu- sirkeyi basar bir de zehir gibi süsbiberi seçer ki şahken şahbaz olur turşu:)
bu notları da geçtikten sonra gelelim turşuy tarifimize, kesinlikle cam kavanoz seçtik bunda hemfikiriz. kavanozların dibine üçer beşer nohut atıyoruz, üstüne iyice yıkayıp ütülediğimiz lahanalarımızı diziyoruz. üstüne afedersiniz hıyarları tüm bir şekilde dolduruyoruz, hıyar dedimde hemen aklıma tuz geldi, tuzu boca ediyoruz bunların üstüne:D sonra Allah ne verdiyse atıyoruz kavanoza (cam olacak). su kaynatıyoruz soğutuyoruz ve sirke ilen birlikte kavanozları dolduruyoruz. streç filmle üstleriin kapatıp bir süre kalacakları istirahatgahlarına (lavabonun altına) diziyoruz.
neymiş yani? turşu cam kavanoza kurulur, öyle ebem gibi yapmayın, ebem 20 kilo afedersiniz hıyarı yıkamadan kovaya doldurur, üstüne 5 kilo kaya tuzunu atar çeşme suyuyla doldururdu. sonra da bu turşu neden olmadı acaba diye sorardı bize. olur mu hiç, son 25 yıldır bunadığı söyleniyor, viktorya secret i de ben doğurttum falan diyor bilmiyorum burdan da anlayabiliriz sıyırdığını. benim aklım öncesine pek ermiyor, bu ebe 50 sene önce d eturşuyu böyle kurar, her sene 1 çuval afedersin hıyarın sebebi olurmuş, yapma etme derseler de dinlemezmiş. İşte ebemin 1950lerde yaptığı turşu denemeleri, açmaya kıyamıyoruz :=)

bütün bunları neden anlatıyorum siz siz olun turşularınızı cam kavanoza kurun! Şu yukardaki kavonozdan çıkan turşuyu yemek ister misiniz allaseniz? Çok banal bi kere… Turşu yangında ilk kurtarılacak gıda maddelerindendir ve hakettiği kap cam kavanozdur.
Bugün yine gagası tutulmuş ağaçkakan gibi hissediyorum kendimi, ağaçkakasım var ama ortada ne ağaç var, ne de gaga!

About NAR's-istanbul

32 years old electronics engineer.
This entry was posted in cam kavanozda turşu, karışık turşu, köyün ebesi. Bookmark the permalink.

9 Responses to >Karışık Turşu Tarifi

  1. Nar Agaci says:

    >Selcen Hanım tarifinizi denedim iğrenç oldu.Bir halta benzemedi Allah sen.Yani cam kavanoz dışında hiç bir şeye katılmıyorum. Affederseniz o kadar hıyar neden.Az sonra devam edecem işim var.Delüselcen cam kavanoza konup lavabo altına saklanman gerektiğini düşünüyorum😀.

  2. Narsistanbul says:

    >Sevgil Nar Ağacı,Sen benim tarifime kurban ol, daha iyisini biliyorsan sen yaz ben deneyeyim. Sen bakkaldan ekmek bile alamazsın.En azından cam kavanoza katılman da bir başarı, yani onu farkedebilmişsin. Senin adına sevindim:)Sevgilerimle,:)

  3. Nar Agaci says:

    >"Ay cevap verecem ama tenezzül etmiyorum ondan"Şimdi bu durum bazı konularda haklı görülse de ben de sıklıkla yapsam da öyle bir durum geliyor ki bu cevabı söyleyene etrafta zeka kapasitesi belli bir seviyenin üstünde olan insanlarca şöle değerlendiriliyor."hani cevap verecek beynim yok demek yerine bu şekilde kapatmaya çalışıyorlar fakat bi yeri kapatırken arka taraf açılıyor haberleri yok :)"yani neymiş herşeyin yeri ve zmanı varmış.Turşu konusuna gelince ben aşk kadını bir insanım. hani yapamadığım bir çok şeyi yaptırabilirim. Canım turşu mu istiyor enişteme,mant mı istiyor teyzeme, kek mi kuzenime, aşuremi selcene vs vs şeklinde gidiyor .yiyor muyum evet .demekki sorun yok.ha diyelim ki bunlarıyaptıracakalrım yanımda yok. gidiyor veriyorsun tabiki "parayı".afiyetle ne istiyosan yiyosun.olayım bu.benim işim oryantal.turşuyu yapıyonda napıyon,salçayı yapıyon da napıyon..o kıvrak figüler hani yok.her taraf turşu kokoyo. salçayı yapıyon mutfağı … götürüyo. halbuki oryantalde öylemi.bele takılan şıkırdaklı kemerler parfüm kokuları muhteşem bi müzik ve dens🙂

  4. waaayt says:

    >ayol bunları yazan mevradır kesin diye düşünüyorum. kız narağacı mevra mısın sen, yanıldım mı yoksam?

  5. Nar Agaci says:

    >yokk yok ben o değilim.Sen kimsin lan hemen tanıdın beni🙂

  6. Narsistanbul says:

    >Akkadın beni akıllısı bulur mu sence:))) Şimdi nar ağacı bacım, sana cevap vermeye tenezül etmiyorum aslında ama yine de vereyim:-Bana bak senin ağzını yırtarım!

  7. Narsistanbul says:

    >mewra o oynağıdın oryantaller bir gün biyerinde çok fena patlayacak ama bakalım ne zaman :)oryantalde ben senden hiç de geride kalmam, dansa ruhumu katarım bilmiyor gibi konuşma!🙂

  8. >Şimdi bir kere yaptığınız turşudan kimseye dadtırdınız mı Selcen Hanım? Cam kavanozda yaptığınız için güzel olduğuna eminim. Çünkü bütün turşu üstadları da cam kavanozsuz bu işin olmayacağı yönünde. O değilde o turşu suları nedir öyle. Vallahi canım çekti gidip bir bardak içersim geldi.

  9. Narsistanbul says:

    >Sevgili okurum ekskavatör operatörü,Şimdi bakın ben kendi şivemle konuşmak istiyorum. Bakın beyefendi, bizim yöresel mutfağımızda 49 çeşit kahvaltılık vardır, bunlardan size dadırtmak isterim. kendi şivemden başka bir şiveyle de konuşamadığım için duygularımı daha fazla da ifade edemedim, bilemedim ben onu.🙂

Leave a Reply

