>Mersinliyiz Biz

>Çocukluğumdan beri severek yediğim içtiğim, bir kısmını sonradan öğrendiğim ama yine Merisn’e has, annemin çok iyi pişirdiği yemeklerden bahsetmek istiyorum size. Bir liste yaptım, en bilinenleri şöyle:

-Kaburga Dolması
-Bayat ekmek ile tavada börek
-Tantuni ve yalancı tantuni
-Kabak böreği
-Soğan böreği
-Mersin usulü sarma-dolma
-Humus
-Közde patlıcanla salata
-Tahinli patlıcan
-Tavuk dolması
-Topalak çorbası
-Tatar

Çok kolay tatlılar:
-Palıza
-Yağlı ballı
-İncirli
-Peynirli İrmik Helvası..

Hepsini birden anlatamam ama benim en faydalı bulduğum bayat ekmek ile tavada börektir, yeni bir postta hakettiği değeri vererek anlatıyorum efenim🙂

About NAR's-istanbul

32 years old electronics engineer.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to >Mersinliyiz Biz

  1. Nar Agaci says:

    >Amaaaaaaaaaaaaaan humus mudün yedim burnumdan geldi.Hiç sevmedim bütün öğleden sonram kötü geçti.o tadı bastırmak için sakız çiğnedim yok çay içtim yok elma yedim yokneyse şimdi iyiyim.Humusu sevmem amma velakin çelcenin humus dışında yaptığı her yımapı severek yerim. Kadın güzel yemek yapıyor diyecek bişi yok.Pilav olsun çorba olsun kurdalili tavuk bile yapıyor.Heleki bir aşure yapmıştı…Allah Allah.. Aşure de Şov. Aşure de Son nokta….Aşure dile gelecek sandım bi ara o kadar güzel aşure yapmıştı.Bu kadın için neler yapılmaz diyorum..

  2. Narsistanbul says:

    >yavrum sen benim yaptığım humusu mu yedin ki konuşuyorsun, çiğ tahine sarmısağı basıp sana kakalamışlardır onu:) ben yapim de gör! :)kurdaleli tavuk🙂

Leave a Reply

