>Kumaş Sanatı ( The Fabric Art)

>

Bu teknikle çalışmak için seçeceğiniz kumaşlar ortalama aynı kalınlıkta olmalı, aplike edeceğiniz kumaş, kesildiği zaman ipliklenmemeli, zemin kumaş mümkün olduğunca kalın seçilmeli, aksi takdirde dikerken kumaş büzülür. Kumaşın büzülmemesi için dikerken elinizle kumaşı hafifçe gerin. bitince ütüleyin. Kumaşları kesmeden önce yıkayın, renk verip vermediğini kontrol edin.
En önemli yeri gözleri, çünkü göz yapımı biraz beceri gerektiriyor. püf noktası hayalet kalem ile önce gözleri çizin, dikmeye başlayın. bir gözü bitirip diğer göze başlamayın. azar azar aynı gidecek şekilde dikin. baktınız gözün biri öbüründen büyük ya da farklı oldu, ona göre rötuşlar yapın. dikip bitirdikten sonra göz eklemeyin, önce yüzü kumaşa dikin ve ilk iş gözlerini nakşedin. tüm çantayı bitirdikten sonra gözleri beğenmezseniz emeğiniz boşa gitmesin. Saçına ben organze dantel kesip koymuştum, siz çeşitli düğme kombinasyonları, kurdaleler, çiçekler koyabilirsiniz. Hatta kendi resminizi büyütüp bu şekilde kendinizin ya da sevdiklerinizin fotoğraflarını bu teknikle kumaş üzerinde çalışabilirsiniz. Ben vakit bulduğumda rahmetli Barış Manço’yu çalışmak istiyorum saçları yüzükleriyle. Yakınlarda ölüm yıldönümü idi, nur içinde yatsın inşallah.

About NAR's-istanbul

32 years old electronics engineer.
This entry was posted in aplike, fabric art, kumaş sanatı. Bookmark the permalink.

6 Responses to >Kumaş Sanatı ( The Fabric Art)

  1. >hepsi süper, detaylı inceleyemedim pek ama blogun cidden çok özgün olmuş, her tarakta bezin olacak aynı ben gibisin🙂 hem granny'ler hem patchwork'ler.. baykuş ama çok ayrı en harikası o🙂 ellerine sağlık, takipteyim ;)) kocaman sevgiler🙂

  2. Narsistanbul says:

    >Maya yorumun için teşekkür ederim, aslında her taraktan bezim olmayacak, kumaş üzerine kumaş aplike ile ilgileneceğim büyük çoğunlukla, bir de baykuşu yaptığım teknikle değişik çantalar düşünüyorum. eldivenler, battaniyeler falan önceden kalma şu anseverek kullandığım şeyler:) sevgiler.

  3. >Çok güzel olmuş,ellerinize sağlık🙂

  4. figen abla says:

    >bu kumaş çalışmasını ilgiyle okudum..çok etkileyici..barış manço'yu merakla bekliyorum şimdi..hadi kolay gelsin ablam🙂

  5. Narsistanbul says:

    >Dün Barış Manço müzesindeydim. oraya müze denemez gerçi onun evindeydim, eşyalarını gördüm, dokundum..dua ettim, oğlunu gördüm aynı babası.. masanın üstünde telefonu anahtarı duruyordu 31 ocak ta koymuş oraya en son. kıyafetleri, yüzükleri, ödülleri, kişisel eşyaları… kullandığı bardaklar, pasaportları, kimliği herşey oradaydı… Allah rahmet eylesin, nur içinde yatsın inşallah.

  6. nalan says:

    >blogu,özellikle üslubunu pek beğendim.İşlerin de temiz ve özenli.Senden güzel şeyler görüp öğreneceğiz.Başarılarının devamı dileğiyle…

Leave a Reply

